Bana Müsade :)

Yayınlandı: 26/03/2012 / ozgurlukicin, Pardus

Mayıs 2011 den buyana ozgurlukicin.com (daha sonra ozgurlukicin.org) Pardus topluluk portalının genel yöneticiliğini yapıyorum. Yeterli bilgi ve donanıma sahip olmadığımı düşünsemde ozgurlukicin gibi bir yapının sahipsiz! Kalıp bir süre sonrada yok olup gitmesine gönlüm razı olmadığı için bu görevi yapmaya gönüllü oldum. İlk günler oldukça sorunluydu dahi anlamındaki de yi dahi ayrı yazamayan ancak topluluk için emek vermekten geri durmayan birisi olarak haberleri girmeli forumdaki sorulara cevap vermeli, özelden iletilen taleplere cevap vermeli bunlardan dahada önemlisi giderek azalan katkıcı sayısını yeniden eski durumuna getirmeliydim.

Kendim için olsa yapmayacağım bir şekilde ,herkese mail gönderdim yardım istedim hatta ısrar ettim. Şahsıma yapılan bazen açık bazen üstü kapalı sataşmalara cevap vermedim. Hem topluluk ile hemde proje tarafında yeralan camia koordinatörleriyle hemde pardus dışında olan kişilerle (örn. İçinde pardus geçen domain sahipleri) kavga etmeden , kalp kırmadan iletişim kurdum. O güne kadar iletişim kurulmamış ya da tartışmalar yaşanmış kişilerle konuştum. Ortak çalışma yapabilmek için çalıştım. Pek beceremesemde blog yazmaya çalıştım mümkün olduğunca gönderilen mailleri cevapsız bırakmadım.

Geçen 10 ayda Topluluk üyelerimiz sayesinde ,sekteye uğrayan haber yayınlarına yeniden başladık, e-dergiyi devam ettirdik, PLO ile ortak kampanya düzenledik, yine PLO ile Pardus e-dergiyi çıkarmaya başladık.Pardus Wiki nin tek belgeleme merkezi olması için çalıştık Wiki de yaşanan kırgınlıkları aşmaya çalıştık. Bir abimiz sayesinde sponsor bularak ozgurlukicin’in TÜBİTAKdan bağımsızlaşmasını sağladık ve ayrı bir sunucudan yayına başladık. Kurduğumuz diyalog ortamı sayesinde ozgurlukicin.org alan adından yayın yapmaya başladık.

Pardus’un geleceğinin belirsizleştiği bir dönemde Topluluk olarak ne yapabilirizin cevabını aradık çeşitli platformlarda biraraya geldik , Yurtdışı Pardus topluluklarıyla iletişim kurduk.

Kişisel olarak elimden gelen çabayı bilgim ve imkanlarım ölçüsünde topluluk için kullanmaya çalıştım. Son olarak Pardus’un Yarını Çalıştayına katılıp topluluğun beklentilerini dile getirmeye çalıştım.

Bu gün Pardus topluluk çalışmalarına Yönetici sıfatıyla yapabileceklerimin sınırına geldiğime inanıyorum artık bir kan değişiminin zamanı geldi. Bizden sonra gelen kuşakların katkılarının önünü açmak adına Ozgurlukicindeki yöneticilik görevimden ayrılmaya karar verdim. Elbette Bir yere gitmiyorum, pek çoklarının aksine küskünde değilim, yine Pardus kullanmaya devam edeceğim ve becerebildiğim kadarıyla pisi paket yaparak Pardus’a katkı vermeye çalışacağım,yapmayı planladığım başka uğraşlara yöneleceğim.

Geçen 10 ayda kusurum olmuşsa affola…

yorum
  1. hamurcu dedi ki:

    Sezai bu olmadı işte!…
    Hazır yeni bir yapılanma varken senin bırakman doğrusu beni çok üzdü.
    En azından senin kadar olayla ilgili ve etkili birilerini yetiştirdikten sonra bırakmanı tercih ederdim.
    Hem senden önceki arkadaşlar bayrağı sana devrettiklerinde 1 yıl sonra seninde başkalarına devretmeni düşünmemişlerdir.
    Bence kararını yeniden gözden geçirmelisin ve topluluğu öksüz/yetim bırakmamalısın.
    Bu belirsizlik sürecinde bize senin gibi problemlere göğüs gerebilen sabırlı bir yönetici lazım. Şu anda da tam istediğimiz gibi bir yönetici var zaten (Yani sen). Bu sebeple sen bizi bıraksanda biz seni bırakmıyoruz haberin olsun.
    Yaz aylarının sonunda tekrar bu meseleyi konuşur birlikte bir karar veririz.
    Acele etme 🙂

  2. Sevgili Sezai,

    Yokluğumuzda “varlığınla” topluluk süreçlerin bizlerin bir zamanlar sürdürdüğünden çok daha güzel bir şekilde yürümesini sağladın. Senin ve arkadaşların sayesinde gözümüz hiçbir zaman arkada kalmadı. Yaptığın her şey adına, sana bir kez daha teşekkür ederim.

    Bundan sonraki özgür yazılım maceralarında da “bir abin” olarak kalmaya devam edeceğim, merak etme :).

  3. […] Müsade – 2 « Önceki / Sonraki » By sezaiyeniay / 30/04/2012 / Uncategorized / Yorum […]

Bir Cevap Yazın

