General Mobile Discovery 16 Gb İzlenimlerim

Yayınlandı: 29/11/2013 / İnceleme
Etiketler:, , , , ,
General Mobile Discovery

General Mobile Discovery

Yaklaşık iki yıldır kullandığım T20 (Huawei U8650) marka model akıllı telefonum ömrünün sonuna geldiği için yeni telefon arayışına başladım. Çoğu yurdum insanı gibi gönlümde yatan daha doğrusu sağda solda duyduğum ve fiyatı da  yüksek olduğu için iyi olacağını düşündüğüm telefonlardan birisi olan Samsung Galaxy S4 almaya niyetlendim. Tabi ki isteklerimizle yapabileceklerimiz her zaman uyuşmuyor. Telefona iki bin liraya yakın para veremeyeceğimden bu ihtiyacımı elimdeki telefonum tamamen kullanılamaz hale gelene kadar öteledim.

Geçen hafta T20 min beyin ölümü gerçekleşince arayışım yeniden alevlendi. Gelin görün ki ne kadar para o kadar köfte ilkesinin geçerli olduğu piyasa koşullarında aradan geçen iki üç aylık  sürede değişen bir şey olmayınca biraz da marka merakından ( evet kabul ediyorum  33 yaşıma gelmiş olsam da bu böyle) yeniden Samsung S4 almaya niyetlendim. Arkadaşlarıma telefon alacağımı söyleyince içlerinden biri General Mobile Discovery den bahsetti o zamana kadar adını bile duymamıştım (Lanet olsun içimdeki marka merakına insanı kör ediyor) discovery için Galaxy S4 gibi dedi.

-Yazının bundan sonrasını Samsung Galaxy S4 alacaklar ya da almış olupta savunuculuğunu yapacaklar  okumasın çünkü bende param olsa düşünmeden öyle yapardım. Niyetim benim gibi  telefona ayıracak o kadar parası olmayanlara yardımcı olmak,bir yarışın içine girmek değil ( Küfürlü yorumlar yazmasanız sevinirim).-

İnternette Discovery yi araştırmaya başladım sizlerinde kolaylıkla ulaşacağı ve belkide ulaştığı çoktan okuyupizlediği bağlantılara ulaştım. İncelemelerin bazılarının taraflı olması, yapılan bazı yorumların hakaret ve hatta küfürler içermesi üzücüydü  bir incelemeyi bile beceremiyoruz yazık. İnsan ister istemez işe kıyaslamayla başlıyor  ödemekten kurtulacağı yaklaşık bin lira için nelerden vazgeçeceğini görmek istiyor. Bende öyle yaptım hepsiburada.com  aracılığıyla yaptığım kıyaslamada ortaya çıkan farklar şöyle*;

(*)  Hepsinde aynı olan satırları (örn. entegre flaş hepsinde var.)  sildim.

Ayırt Edici Özellikler
General Mobile Discovery 16 GB699 TL Apple iPhone 5 16 GB ( Siyah )1949 TL Samsung i9500 Galaxy S41699 TL
İşletim Sistemi  Android 4.2 (Jelly Bean) iPhone OS Android 4.2.2 (Jelly Bean)
İşlemci Kapasitesi  1,2 GHz Quad Core 1.2 GHz Dual Core 1.6 GHz Quad Core
RAM Kapasitesi  1 GB RAM 1 GB RAM 2 GB RAM
Arttırılabilir Hafıza
Var Yok Var
Ekran Boyutu  4.7″ 4,0″
Ekran Tipi  ips LED-backlit IPS TFT Süper AMOLED
Kamera Çözünürlüğü  8.0 Megapixel 8.0 Megapixel 13,1 Megapixel
NFC  Yok Yok Var
Pil Gücü  1800 mAh 1400 mAh 2600 mAh
Ekran Çözünürlüğü  720 x 1280 Pixel 640 x 1136 Pixel 1080 x 1920 Pixel
Hafıza Kartı Tipi  Micro SD Micro SD
Kamera Zoom  8x 4x
 Güç Özellikleri
 Bekleme Süresi 

225 saate kadar

Konuşma Süresi   8 saate kadar
Pil Türü  Li-Ion Li-Po Li-Ion
 Genel Özellikleri
 Çift Hatlı 

Var ( Tek İşlemcili )

Yok

Yok

Boyutlar  68,4 x 137 x 7,59 mm 123.8 x 58.6 x 7.6 mm 136.6 x 69.8 x 7.9 mm
Ağırlık  125 gr 112 g 130 gr
Java Desteği  Var Yok Var
Ses Kayıt   Yok Yok Var
Sesli Arama  Yok Var Var
Zil Tipi  Polifonik , Monofonik , MP3 Polifonik , MP3 Polifonik , Monofonik , MP3
Paket İçeriği  Şarj Cihazı, Data Kablosu, Kulaklık Data Kablosu, Ev Şarj Adaptörü, Kulaklık Batarya,Data kablosu,Şarj cihazı, Kulaklık, Kullanma Kılavuzu , Garanti Belgesi

İlk bakışta göze çarpan farklar (iphone almayı zaten düşünmüyordum fikir vermesi için yazdım S4 ile karşılaştıracağım) işlemci gücü, kamera çözünürlüğü, ekran çözünürlüğü, ram ve pil gücü diğerleri benim için çok anlamlı özellikler değildi. Çokta düşünmedim ve almaya karar verdim.

İnternetten sipariş verdim elime ulaşması 6 günü buldu. Bunun nedeni Türkiye distribütörü olan Telpa’dan ürünün temin edilememesi olarak açıklandı piyasada zor bulunduğuna dair birkaç yazıda hatırlıyorum demek ki durum bir kaç ay öncesinden pekte farklı değil.

Sıkıldığınızı tahmin ediyorum buraya kadar yazdıklarım zaten sizin bildiklerinizdi, asıl merak edilen telefon elime geçtiğinde edindiğim izlenim sanırım.

Telefonu kutusundan çıkardığımda Galaxy s4’e benzetilmeye çalışılmış çakma bir şeyle karşılaşacağımı düşünüyordum. Ama öyle olmadı görünümü oldukça şık ve ele yakışan bir duruşu var oldukça ince, hızlı açılan bir telefon. Ekranı gözü yormuyor, öntanımlı temaları gayet şık, geldiği halinde bazı yerelleştirme eksikleri vardı ancak güncellemeyle bu sorun ortadan kalktı. Kurulu gelen uygulamalarda bir aşırılığa gidilmemiş sizi sıkan ve silinmeyen, reklam içeren uygulamalar yok,olması gereken kararda bırakmışlar. Kullanıcı dostu bir menüye sahip.

Storeoid adında kendine has bir uygulama marketi var ama ben bir anlam veremedim çünkü zaten Google Play de olan uygulamaları içeriyor ve hiçbiri indirilemiyor (en azından ben başaramadım). Forumlarda karşılaştığım bir konuda FM radyosuydu daha önceden steroid de bulunan radyo uygulaması artık bulunmuyor ancak Google Play’de Discovery FM Radyo diye aratırsanız uygulamaya ulaşabilirsiniz.

Arka kapağı kaygan bir yüzeye sahip ve çok ince güven vermiyor,düşürmemeye çalışın kapağının kalitesi 20 tl ye aldığım kılıftaki kapakla aynı, ses ve açma kapama tuşunun sağ tarafta olması kullanım zorluğu yaşatıyor solakların daha kolay kullanabileceğini düşünüyorum ama alışıyor insan.

En önemli konulardan birisi olan Pil ömrüne gelince; Diğer telefonlardan çokta farklı sayılmaz diğerlerinde olduğu gibi Discovery’de de interneti, kamerayı yoğun kullanacak ve telefonu sürekli elinizin altında tutup el alışkanlığı ekranı açıp kapatacaksanız şarj aletini de yanınızdan ayırmayın derim. Pil %100 den %50 ye çok hızlı düşüyor sonra düşme hızı yavaşlıyor telefonu yoğun kullandığım ilk iki gün sekiz saatte pili tükendi sabah evden çıkarken şarjdan çıkarırsanız ucu ucuna akşama eve dönünceye kadar yetebilir yani diğerlerinde olduğu gibi discoveryye de bir sürü özellik koymuşlar ama onları kullanmaya yetecek pili henüz yapamamışlar nerede o  şarjı bir hafta giden telefonlar :).

General Mobile Discovery’den memnunum size de tavsiye ederim. Görünümünü merak edenler için bir kaç ekran görüntüsünü aşağıya ekliyorum. Kullanılan görselleri ben çektim 🙂  kullanmak isteyenler için bağlantılarını da ekliyorum. Umarım yazım faydalı olur.

Şüphesiz ki; Günlük yazıp faydalı olmayı @nyucel ve @zekibildirici ‘den öğrendik.

Görseller :

Kilit Ekranı :

https://sezaiyeniay.files.wordpress.com/2013/11/28-11-2013-13.jpg

Masaüstü :

https://sezaiyeniay.files.wordpress.com/2013/11/28-11-2013-7.jpg

Menü      :

https://sezaiyeniay.files.wordpress.com/2013/11/img_20131125_192606.jpg

General Mobile Discovery Kilit Ekranı

General Mobile Discovery Kilit Ekranı

General Mobile Discovery Masaüstü

General Mobile Discovery Masaüstü

General Mobile Discovery Menü

General Mobile Discovery Menü

Yorum bırakın