Pardus Kurulu Bilgisayarınızdan web Sayfası yayınlamak

Yayınlandı: 07/03/2010 / ozgurlukicin, Pardus

Bu yazıda , başlığından da anlaşılacağı gibi Pardus kurulu bir bilgisayardan   web sayfası yayınının nasıl yapıldığını anlatmaya çalışacağım. Anlattıklarım internetten okuduğum belgelerin , #pardus kanalından ve bilgisayarıma ssh ile bağlanan yardımseverlerden  ,  öğrendiklerimin bir sonucudur. Sonucudur çünkü pek çok deneme yapmak zorunda kaldım. sonunda aşağıda göreceğiniz ayarlamalarla kendi bilgisayarımdan web yayını yapabildim. burada anlattıklarım çok detaylı değil o yüzden uygulamadan önce  konuyu daha iyi kavramanız için başka belgeleri de okumanızı öneririm.Renklendirmelerin işinizi kolaylaştıracağını umuyorum.

Bilgiler :

Bilgisayar  Adı : pardus


dış ip (statik ip) : 85.98.93.98

Ön Hazırlık :

1-Domain tescili yaptırdım .( http://www.nic.tr den www.yeniay.gen.tr alanadı’nı tescil ettirdim.)

2-Tescilini yaptırdığım alanadı için  ns (name server) ismi belirleyip statik ip me  yönlendirdim. (bu işlemi isim tescili yaptırdığınız yerden yaptırabilirsiniz.)

3- DNS için bind paketini kurdum

4-Web sunucusu olarak apache paketini kurdum.

Yapılandırma :

1-  /etc/host.conf dosyası içinde  order , hosts ,bind yazan bir satır bulunması gerekiyormuş, bunu kontrol ettim.

2- /etc/nsswitch.conf dosyası içinde  hosts: files dns nis yazan bir satır bulunması gerekiyormuş, içeriği bu şekilde düzenledim.

3- /etc/host dosyasının içeriği şöyleydi.
127.0.0.1 localhost pardus

4-/etc/bind/named.conf dosyası yayınlamak istediğimiz alanadı bilgilerini gireceğimiz dosyamız. bu dosyaya iki bölüm ekledim. ilk bölümde alanadım (yeniay.gen.tr) ve bu alanadına ait ayarların bulunacağı dosyanın yolu (pri/yeniay.gen.tr.db) bulunuyor. İkinci bölümde statik ip min ters kaydı ( 93.98.85.in-addr.arpa ) ve bu kayda ait ayarların bulunacağı dosyasının yolu ( pri/85.98.93.db )  bulunuyor.

options {
directory "/var/bind";

query-source port 53;

pid-file “/var/run/named/named.pid”;

};

zone “.” {
type hint;
file “named.ca”;
};

zone “0.0.127.in-addr.arpa” {
type master;
file “pri/127.zone”;
};

zone “localhost” {
type master;
file “pri/localhost.db”;
};

zone “yeniay.gen.tr” {
type master;
file “pri/yeniay.gen.tr.db“;
};

zone “93.98.85.in-addr.arpa” {
type master;
file “pri/85.98.93.db“;
};

5- /var/bind/pri/ içerisine yeniay.gen.tr.db adında alanadımızın ayarlarının bulunacağı  bir metin dosyası oluşturdum.  içeriği şu şekilde ;



$TTL 86400
@ IN SOA pardus.yeniay.gen.tr. root.pardus.yeniay.gen.tr. (
2010030405 ; Serial
10800 ; Refresh
3600 ; Retry
3600000 ; Expire
86400 ) ; Minimum
@ IN NS pardus.yeniay.gen.tr.
@ IN MX 10 pardus.yeniay.gen.tr.
ns1 IN A 85.98.93.98
www IN CNAME pardus
ftp IN CNAME pardus

6- /var/bind/pri/ içerisine 85.98.93.db adında  ip  ayarlarımızın bulunacağı bir metin  dosyası oluşturdum. En alt satırda yeralan 98 ip bloğumun son bölümü(  85.98.93.98 )


$TTL 86400
@ IN SOA pardus.yeniay.gen.tr. root.pardus.yeniay.gen.tr. (
2010030403 ; serial
10800 ; refresh
3600 ; retry
36000000 ; expiry
86400 ) ; minimum
@ IN NS pardus.yeniay.gen.tr.
98 IN PTR yeniay.gen.tr.

7- /etc/apache2/vhost.d/ içerisine http://www.yeniay.gen.tr.conf adında  web sayfamızın içeriğini barındıran dizinin yolunu göstereceğimiz bir dosya oluşturdum. içeriği şöyle;

NameVirtualHost *:80

<VirtualHost *:80>
ServerAdmin sezaiyorum@gmail.com
DocumentRoot  /var/www/yeniay.gen.tr
ServerName http://www.yeniay.gen.tr
</VirtualHost>

8- /etc/apache2/vhost.d/www.yeniay.gen.tr  dosyasında yolunu belirttiğim dizini oluşturduktan sonra (var/www/yeniay.gen.tr ) içerisine web sayfamın içeriğini ekledim.

9- son olarak ayarlarımın etkin olması için apache ve bind servislerini başlattım.

10- sonuca www.yeniay.gen.tr den bakabilirisiniz 🙂

bakabileceğiniz adresler :

http://web.deu.edu.tr/doc/lis/lis-9.html

http://www.ciscotr.com/forum/linux-genel/4222-linuxta-domain-name-system-dns-kurulumu.html

http://www.zytrax.com/books/dns/ch6/

http://httpd.apache.org/docs/1.3/vhosts/

yorum
  1. Ali E.İMREK dedi ki:

    WAN Adresini paylaşmanız iyi olmamış…

  2. cem dedi ki:

    maalesef yeniay.gen.tr çalışmıyor.

Yorum bırakın